Results of our media poll - part 2. Other Social Media and General Trends


A few weeks ago, we published the results of the first half of our media poll. As promised, here is the second half of our results.
With the exception of Facebook and Twitter, the research focused on social media and determined the most well-known platforms among Czech managers and company owners:

Před pár týdny jsme zveřejnili první polovinu výsledků našeho mediálního průzkumu, zde je slíbená druhá část.

Kromě využití Facebooku a Twitteru českými manažery a majiteli firem jsme se dále zaměřili na ostatní sociální sítě a zjistili, které jsou ty nejvíce známé:    

What is the most popular?
Based on the results of this study, the most widely known social media platform in the Czech Republic (apart from Facebook and Twitter) is undoubtedly YouTube (93.3%), followed by Google+ (85.9%), blogs (41.7%), LinkedIn (23%), and Instagram (17.5%). Correspondingly, YouTube is used by 79.6% of respondents; Google+ by 85.9%; blogs by 10.7%; LinkedIn by 8.2%; and, Instagram by only 2.7% of those polled.

Které jsou nejoblíbenější?
Na základě výsledků průzkumu je nejvíce známou sociální sítí (mimo Facebooku a Twitteru)  YouTube (93,3 %), následovaný Googlem+ (85,9 %), blogy (41,7 %), LinkedInem (23 %) a Instagramem (17,5 %). Současně je YouTube používán 79,6 % dotázaných, Google+ pak 85,9 %, blogy 10,7 %, LinkedIn 8,2 % a Instagram pouze 2,7 %.

 
Blogs
Regarding the use of blogs for business communication, only 9.9% of participants reported that their company has an active blog, and regularly checks blogs related to the sector in which they operate. 12.4% of participants said their company do not have its own blog, but that they do regularly check other related blogs. 


Blogy
Co se týká užití blogů v korporátní komunikaci, pouze 9,9 % dotázaných uvedlo, že jejich společnost má aktivní blog a že pravidelně sleduje blogy ostatních společností podnikajících ve stejném odvětví. 12,4 % potom uvedlo, že jejich společnost sice vlastní blog nemá, ale pravidelně sleduje blogy společností ze stejného odvětví. 
 ´
Is there a future?
Despite positive global trends in online communication, only 14.7% of participating managers and company owners agree with the claim that social media platforms are the future of communication. 10.7% think that social media is trendy but not essential, and 10.3% perceive social media only as something fun for young adults.

Je zde budoucnost?
I přes pozitivní globální vývoj online komunikace pouze 14,7 % dotázaných souhlasilo s výrokem, že sociální sítě jsou budoucností komunikace. 10,7 % souhlasí s tím, že se jedná o aktuální trend, ale nevidí v tom nic přelomového, a 10,3 % považuje sociální sítě pouze za zábavu pro mladé.  

Personal use and overall trends
In terms of personal use, Czech managers and company owners use Facebook (33.9%) and YouTube (23.2%) the most. However, only 0.8% responded that they follow people of interest on Twitter, and only 0.2% actively tweet. Overall, this research confirms global online trends: young people are more active online than older people; people living in larger cities are more active than those living in smaller cities; and people with higher education are more active than those without. Also, women are slightly more active than men, especially within social networking sites. However recent global statistics indicate that the older generation is becoming increasingly more active online, which echoed in this research study as well: 23.3% of respondents in between 54 and 65-years old regularly watch You Tube videos, which is more than respondents between the ages of 18 – 26 (15.9%) and 36 – 44 (20.2%).


Soukromé užití a obecné trendy 
Co se osobního užití týče, čeští manažeři a majitelé firem nejvíce používají Facebook (33,9 %) a YouTube (23,2 %). Pouze 0,8 % uvedlo, že následuje zajímavé lidi na Twitteru, a pouze 0,2 % dotázaných soukromě tweetuje. Celkově tento průzkum potvrdil globální trendy: mladí lidé jsou více aktivní v online komunikaci než starší lidé; a rovněž tak lidé z velkých měst než lidé z menších měst a vesnic, a lidé s vyšším vzděláním než lidé se vzděláním nižším. Ženy jsou na sociálních sítích aktivnější než muži. Na druhou stranu poslední statistiky uvádějí, že roste počet starších lidí, kteří jsou v online prostředí stále aktivnější, což tento výzkum rovněž potvrdil: 23,3 % dotázaných mezi 54 a 65 lety uvedlo, že pravidelně sleduje videa na YouTube, což je více než mezi dotázanými ve věku 18 – 26 (15,9 %) či 36 – 44 (20,2 %).


No comments:

Post a Comment