A few weeks ago, we published the results of the first half of our media poll. As promised, here is the second half of our results.
With the
exception of Facebook and Twitter, the research focused on social media and
determined the most well-known platforms among Czech managers and company
owners:
Před pár týdny
jsme zveřejnili první polovinu výsledků našeho mediálního průzkumu, zde je
slíbená druhá část.
Kromě využití Facebooku
a Twitteru českými manažery a majiteli firem jsme se dále zaměřili na ostatní
sociální sítě a zjistili, které jsou ty nejvíce známé:
What is the most popular?
Based on the results of this study, the most widely known social media
platform in the Czech Republic (apart from Facebook and Twitter) is undoubtedly
YouTube (93.3%), followed by Google+ (85.9%), blogs (41.7%), LinkedIn (23%),
and Instagram (17.5%). Correspondingly, YouTube is used by 79.6% of respondents;
Google+ by 85.9%; blogs by 10.7%; LinkedIn by 8.2%; and, Instagram by only 2.7%
of those polled.
Které jsou nejoblíbenější?
Na základě výsledků průzkumu je nejvíce známou sociální sítí (mimo
Facebooku a Twitteru) YouTube (93,3 %),
následovaný Googlem+ (85,9 %), blogy (41,7 %), LinkedInem (23 %) a Instagramem
(17,5 %). Současně je YouTube používán 79,6 % dotázaných, Google+ pak 85,9 %,
blogy 10,7 %, LinkedIn 8,2 % a Instagram pouze 2,7 %.
Blogs
Regarding the use of blogs for
business communication, only 9.9% of participants reported that their company
has an active blog, and regularly checks blogs related to the sector in which
they operate. 12.4% of participants said their company do not have its own
blog, but that they do regularly check other related blogs.
Blogy
Co se týká užití blogů v korporátní komunikaci, pouze 9,9 % dotázaných
uvedlo, že jejich společnost má aktivní blog a že pravidelně sleduje blogy
ostatních společností podnikajících ve stejném odvětví. 12,4 % potom uvedlo, že
jejich společnost sice vlastní blog nemá, ale pravidelně sleduje blogy
společností ze stejného odvětví.
´
Is there a future?
Despite positive global trends in online communication, only 14.7% of
participating managers and company owners agree with the claim that social
media platforms are the future of communication. 10.7% think that social media
is trendy but not essential, and 10.3% perceive social media only as something
fun for young adults.
Je zde budoucnost?
I přes pozitivní globální vývoj
online komunikace pouze 14,7 % dotázaných souhlasilo s výrokem, že
sociální sítě jsou budoucností komunikace. 10,7 % souhlasí s tím, že se
jedná o aktuální trend, ale nevidí v tom nic přelomového, a 10,3 % považuje
sociální sítě pouze za zábavu pro mladé.
Personal use and overall trends
In terms of personal use, Czech managers and company owners use Facebook
(33.9%) and YouTube (23.2%) the most. However, only 0.8% responded that they
follow people of interest on Twitter, and only 0.2% actively tweet. Overall,
this research confirms global online trends: young people are more active
online than older people; people living in larger cities are more active than
those living in smaller cities; and people with higher education are more
active than those without. Also, women are slightly more active than men,
especially within social networking sites. However recent global statistics
indicate that the older generation is becoming increasingly more active online,
which echoed in this research study as well: 23.3% of respondents in between 54
and 65-years old regularly watch You Tube videos, which is more than
respondents between the ages of 18 – 26 (15.9%) and 36 – 44 (20.2%).
Soukromé užití a obecné trendy
Co se osobního užití týče, čeští manažeři a majitelé firem nejvíce používají Facebook (33,9 %) a YouTube (23,2 %). Pouze 0,8 % uvedlo, že následuje zajímavé lidi na Twitteru, a pouze 0,2 % dotázaných soukromě tweetuje. Celkově tento průzkum potvrdil globální trendy: mladí lidé jsou více aktivní v online komunikaci než starší lidé; a rovněž tak lidé z velkých měst než lidé z menších měst a vesnic, a lidé s vyšším vzděláním než lidé se vzděláním nižším. Ženy jsou na sociálních sítích aktivnější než muži. Na druhou stranu poslední statistiky uvádějí, že roste počet starších lidí, kteří jsou v online prostředí stále aktivnější, což tento výzkum rovněž potvrdil: 23,3 % dotázaných mezi 54 a 65 lety uvedlo, že pravidelně sleduje videa na YouTube, což je více než mezi dotázanými ve věku 18 – 26 (15,9 %) či 36 – 44 (20,2 %).
Co se osobního užití týče, čeští manažeři a majitelé firem nejvíce používají Facebook (33,9 %) a YouTube (23,2 %). Pouze 0,8 % uvedlo, že následuje zajímavé lidi na Twitteru, a pouze 0,2 % dotázaných soukromě tweetuje. Celkově tento průzkum potvrdil globální trendy: mladí lidé jsou více aktivní v online komunikaci než starší lidé; a rovněž tak lidé z velkých měst než lidé z menších měst a vesnic, a lidé s vyšším vzděláním než lidé se vzděláním nižším. Ženy jsou na sociálních sítích aktivnější než muži. Na druhou stranu poslední statistiky uvádějí, že roste počet starších lidí, kteří jsou v online prostředí stále aktivnější, což tento výzkum rovněž potvrdil: 23,3 % dotázaných mezi 54 a 65 lety uvedlo, že pravidelně sleduje videa na YouTube, což je více než mezi dotázanými ve věku 18 – 26 (15,9 %) či 36 – 44 (20,2 %).
No comments:
Post a Comment